Tuesday 17 July 2012

sea monkeys



Harold, von Braunhut mencipta produk berdasarkan udang air masin pada tahun 1957.Pada mulanya dipanggil "Hidup Segera", Braunhut von menukar nama "Sea Monyet" 1962. Ini adalah berdasarkan persamaan ekor haiwan yang dikatakan kepada mereka monyet, dan kehidupan mereka di dalam air garam. Produk telah dipasarkan secara meluas di dalam buku-buku komik menggunakan ilustrasi binatang humanoid yang telah dibuat oleh Joe ilustrator komik orlando, yang menanggung tidak mirip kepada krustasia  Von Braunhut dipetik sebagai menyatakan. pembeli Ramai yang kecewa dengan perbezaan dengan individu lain, dan dengan jangka hayat pendek haiwan.Penyelenggaraan

Koloni bermula dengan menambah kandungan paket yang berlabel "Air Purifier" kepada tangki air. Paket ini mengandungi garam dan beberapa telur udang air masin.  Selepas 24 jam, ini ditambah dengan kandungan paket yang dilabel "Segera Telur Kehidupan", yang mengandungi telur, yis, boraks, soda, garam, dan kadang-kadang pewarna. haiwan yang menetas daripada telur berbanding hari sebelumnya seolah-olah muncul dengan serta-merta.  "Pertumbuhan Makanan", yang mengandungi yis dan spirulina kemudian ditambah setiap beberapa hari.
Biologi

Haiwan yang dijual sebagai Laut-Monyet adalah baka tiruan yang dikenali sebagai ", Artemia NYOS" (NYOS menjadi pendek untuk New York Lautan Sains), yang dibentuk oleh hybridising spesies yang berbeza Artemia. Mereka menjalani cryptobiosis atau anhydrobiosis, keadaan lifelessness jelas yang membolehkan mereka untuk terus hidup pengeringan kolam sementara mereka hidup.
Dalam budaya popular

Laut Monyet kekal produk yang popular, dan telah mendapat berikut kultus. Sebutan Laut-Monyet telah telah dibuat dalam filem dan siri televisyen, termasuk Spin City, Roseanne, Mahkamah Malam, South Park, The Simpsons, Papar Garry Shandling, dan Desperate Housewives. Sebuah siri-off putaran televisyen telah disiarkan pada hari Sabtu pagi di CBS, Laut Amazing Monyet Live, yang berlari dari September 1992 hingga Ogos 1993, dan berdasarkan kartun Joe Orlando.
Angkasawan John Glenn mengambil Laut-Monyet ke angkasa lepas pada 29 Oktober 1998 kapal Space Shuttle Discovery semasa misi STS-95. Selepas sembilan hari di angkasa, mereka kembali ke Bumi, dan yang menetas lapan minggu kemudian nampaknya tidak terjejas oleh perjalanan mereka.


No comments:

Post a Comment